Standaard klasse 2018

Reglement

Artikel 14:


Standaardklasse:

Ten aanzien van het standaard voertuig is het verplicht:



A . Met een standaard auto aan de wedstrijd deel te nemen met maximaal 4 cilinders, maximaal 1999 cc, 8 klepper met enkele carburateur/monopoint of 16 klepper met maximaal 1600cc , met injectie/ enkele carburateur/monopoint geen drukvulling of variabele nokkenastiming. Motor dient te behoren bij de carrosserie of merk. Het inlaat systeem/brandstof systeem dient te behoren bij de motorcode in het geval van een monopoint of injectiemotor .


B . Geen vierwiel aandrijving of sperdifferentieel.




C.2 Het is toegestaan de radiateur te verplaatsen naar de binnenzijde van de auto, mits goed afgeschermd en deugdelijk bevestigd (dit wordt in deze bepaald door de keuringscommissie qua veiligheid en bevestiging). Het complete systeem (buizen, slangen, radiateur, pomp en reservoir) dient afgeschermd te worden met minimaal 1mm metaal. Koelbuizen dienen uit metaal vervaardigd te zijn. Slangen moeten voorzien zijn van een canvas mantel. Het systeem mag uitgerust worden met een elektrische pomp. Bij een lekkage mag er nooit gevaar ontstaan voor coureur, medecoureur of baanpost. Hier zal streng op gekeurd worden. De bevestiging van de radiateur mag geen enkele vorm van versteviging geven aan de carrosserie.


D . Geen enkele versteviging is toegestaan (ook geen purschuim); zand enz.

   

E.  Het benzinetankje mag tussen stoel en achteras achterin worden geplaatst; voorkeur heeft het dat deze bevestigd wordt aan rolbeugel met minimaal 4 M8 bouten. Indien de tank aan de carrosserie wordt bevestigd dient deze voorzien te zijn van minimaal een contraplaat. De tank dient goed te zijn afgesloten met een METALEN dop voorzien van afdichtingsring. De tank ont-/beluchting dient zo gemonteerd te zijn, dat als de auto over de kop slaat geen vloeistoffen uit de tank kunnen lopen. Door een spiraal te vormen van de slang of een keerklep tussen de slang, alvorens de tank door de bodem van de carrosserie te laten ontluchten! Dit wordt bepaald door de keuring.

G . Aangepaste versnellingsbak is niet toegestaan en alle versnellingen moeten schakelbaar zijn tijdens de gehele wedstrijddag;  


H.  Uitlaat is vrij vanaf het complete spruitstuk

I.  Standaardschokbrekers of vervangingsdempers toegestaan, geen instelbare varianten. Vervangingsdempers mogen geen dikkere zuigerstang hebben dan origineel geleverd en niet verstelbaar zijn. Ook mogen schokdempers niet aangepast worden (verlast/verstevigd)

J.  De trekhaak moet van de auto worden verwijderd;  


K.  Motorsteunen en ophanging moeten origineel zijn, mogen niet worden verstevigd c.q. gelast;  ook opvulling of aanpassing is op geen enkele manier toegestaan (ringen/moeren/hout/plaatjes/etc.).

L.  Om met één bestuurder in het voertuig aan de wedstrijd deel te nemen.

M.  Dat er geen motor van een ander merk auto wordt ingebouwd en gebruikt wordt als aandrijving in een afwijkende carrosserie. Dus standaard motor in standaard auto en het motornummer en de motorcode moeten duidelijk leesbaar zijn; DUS GEEN MOTORFIETS ONDERDELEN. //

N.  Banden: rijden met standaardbanden of m. en s. banden. Bandbeschermers (flappen) zijn toegestaan. Het opsnijden is toegestaan tot maximaal 1 cm. diep en 1 cm. breed; onafhankelijk van profiel.  


O.  Motorkap maximaal op 2 punten bevestigen aan front met maximaal 12mm bevestigingsmiddelen. Bevestigingspunten mogen alleen verbonden zijn met het front. Niet met de kokerbalk of andere delen van de auto.

     

P.  De kunststof bumpers (voor en achter) moeten worden verwijderd. Tussen de originele bumpersteunen aan de voorzijde (langs balken) mag voor de auto een 42 mm of 5/4 duims pijp worden geplaatst. Indien een standaard auto geen metalen bumpersteunen heeft, dan mag de 42 mm pijp aan de voorzijde van de auto tussen twee plaatjes van 10 bij 50 mm met een maximale lengte van 25 cm worden gelast; hoeklijn is niet toegestaan.
Originele metalen bumpers aan de voorzijde mogen gemonteerd blijven.  
Aan de achterzijde dienen alle onderdelen van de bumper gedemonteerd te zijn.


Q.  Voor zover niet is aangegeven mag aan de carrosserie niets worden gewijzigd, deze moet standaard zijn. Dus ook uitslijpen carrosserie is niet toegestaan. Bodemplaat niet uitgezonderd, vluchtluik aan passagierszijde maximaal 500x500mm, achterkant niet.


R . Reparatie maximaal met plaat (niet gezet of omgevouwen) van 1mm dik afmetingen 100x100mm met een minimale hart op hart afstand van 200mm. Deur aan bestuurderszijde mag worden gefixeerd door maximaal 2 plaatjes met afmetingen 30x100mm dikte max 1mm aan de slotzijde. Aan scharnierzijde mag niet worden gelast en dient de deur bevestigd te zijn aan originele scharnieren.


S . Monopoint injectie motoren mogen worden omgebouwd tot carburateur motor, mits de gestelde norm voor de motor zoals genoemd in het reglement niet wordt overschreden.


T.  Geen enkele cabriolet carrosserie is toegestaan (dus ook geen ombouw van dit casco met een ijzeren of stalen dak van een standaard carrosserie).


U.  In deze klasse wordt een kuipstoel sterk geadviseerd, dit is echter niet verplicht. Indien een standaard stoel wordt gebruikt dient deze op de originele punten vast te zitten. Kuipstoel mag niet direct op de bodemplaat gemonteerd worden.  



V.  Het is niet toegestaan om met een VW Corrado deel te nemen. Een VW Corrado is wel toegestaan in de Verstevigde en Super -Standaard klasse.

     

W . Kippengaas mag voor de radiateur geplaatst worden. Gaas van metaal met een minimale maaswijdte van 10x10mm maximaal 1mm dik. De complete voorzijde mag dicht gemaakt worden met gaas zoals eerder beschreven. Maten worden sterk gehanteerd en hier wordt op gecontroleerd.

     

X. Inspectiegaten in het dak die te allen tijde te openen zijn in alle hoeken van het dak waar kooibuizen elkaar raken en aan elkaar zijn gelast zijn verplicht.

     

Y. Het is toegestaan om binnen een merk gebruik te maken van verschillende onderdelen van verschillende carrosserieën zonder deze aan te passen.

     

Z. Het is alleen toegestaan om revisieonderdelen te gebruiken tot 5,5%van

de originele geleverde maten en/of onderdelen.

     

Z.1 Het is toegestaan om een motor met hydraulische klepinrichting om te bouwen naar mechanische klepinrichting. Het aanpassen van alle onderdelen in de cilinderkop is niet toegestaan.  


Z.2 .Het is toegestaan om ‘’andere’’ velgen te gebruiken en deze om te boren naar een andere steekmaat. Gaten mogen niet overlappend zijn. Oude gaten dichtlassen.


Z.3 Schakelmechaniek dient origineel bij het merk te horen. Het is toegestaan om het schakelsysteem om te bouwen naar kabelschakeling mist dit geen versteviging geeft aan motor(steun)/versnellingsbak/carrosserie.


Z.4 Wielophanging mag niet voorzien zijn van sportrubbers.


Z.5 Na de wedstrijd wordt er geloot voor een herkeuring op externe locatie


Z.6 Beslissing van de keuringscommissie is ten alle tijden bindend.



Bijlage voorbeeld rolkooi minimale configuratie:        

 

Schrijf een commentaar: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.
Bekijk alle commentaren

Nieuwe commentaren

30.07 | 15:24

Is de stand al bijgewerkt na de Beemster-cross?

...
29.05 | 20:31

Goed verhaal... snelle autos die in Friesland rijden komen uit NH

...
25.05 | 15:39

Autocross in Friesland, daar gebeurt het echte, snelle, harde, ruige werk. Bloedsnelle wagens, keiharde banen, volop publiek! Veel strijd en nooit gejank. F

...
07.04 | 00:22

autocrossen van de ACO.

...
Je vindt deze pagina leuk
Hallo!
Probeer uw eigen website te maken, net als ik! Het is makkelijk en u kunt het gratis proberen
ADVERTENTIE