Rodeo klasse 2018

Reglement

 

 Rodeo Klasse (Nieuw 2015/2016)

 

Zie reglement ACON Autocross Rodeo 2017:      WWW.ACONAUTOCROSS.NL

 

Rodeoklasse:

1. Standaard auto tot max. 6 cilinders, max. 4 kleppen per cilinder en min. massa 900 kg en max. 1600 kg, gemeten bij het verlaten van de baan en zonder coureur. Bij overtreding punten kwijt voor de wedstrijddag.

2. Doorlopende chassis, jeep-achtige auto’s (ook 2WD) en open carrosserie in RODEO klasse niet toegestaan.

3. De motor moet standaard zijn evenals de uit- en inlaat. De keuze voor ecu is vrij.

4. Geen dubbele carburateurs (o.a. Webers) en sportuitlaten (dus standaard carburateurs of injectiesystemen).

5. Injectie is toegestaan en verplaatsing van injectiekast binnen het chassis is toegestaan.

6. Behalve de rolkooi  ter bescherming van de rijder is versterking van de stuurstangen

en het aanbrengen van 2 ronde buizen, max. 34mm, recht vanaf de rolkooi tot aan de voorste veerpootkommen, is geen enkele versteviging toegestaan. Motorsteunen mogen geheel van staal zijn.

7. Een veerpootbrug aan de voorzijde is toegestaan mits met bouten demontabel. Pijp max. 34 mm Ø of 35 mm vierkant. Overige stabilisatiestang(en) voor en achter alleen toegestaan indien standaard geleverd af fabriek.

8. Het linkerportier dient te zijn voorzien van grof gaas of betonmat echter zodanig dat ledematen nimmer buiten de auto kunnen treden. Een zg. safetynet is ook toegestaan. Daarnaast dient dit van buitenaf geopend te kunnen worden indien deurportier vastgezet / vastgelast is.

9. Het linkergedeelte van het voorraam dient te zijn voorzien van een betonmat minimale dikte ijzer: 4 mm en max. mazenmaat 15 cm x 15 cm.

10. Verlaagde portieren zijn niet toegestaan, originele hoogte van de deurbeplating dient gehandhaafd te blijven.

11. De deur mag vastgelast worden, maximum van 4 lassen van 10 cm per deur.

12. Iedere auto dient voorzien te zijn van een massaschakelaar welke duidelijk herkenbaar en bereikbaar dient te zijn zowel buiten de auto als voor de coureur. Bij bediening van deze schakelaar dient zowel de motor, ventilatie alsmede eventuele brandstofpomp(en) direct uitgeschakeld te worden.. Plaats van deze schakelaar mag binnen en / of buiten de auto.

13. Geen gegalvaniseerde buizen gebruiken voor de rolkooi. Ook het laten galvaniseren van de kooi is

verboden. Tevens dient de rolkooi alleen ter bescherming van de rijder en niet ter versteviging van de auto. Chroommolybdeen mag niet worden toegepast. min. 38 x 2,5 mm ronde buis.

14. Een 3de buis aan de linkerzijde in de rolkooi is verplicht. Deze 3de buis dient ter hoogte van de bovenzijdevan de deurbeplating te worden geplaatst.

15. Een extra stalen plaat tussen de bestuurderszijde deurplaat en de rolkooi is verplicht.

Minimale dikte 3mm en hoogte minimaal tussen bovenste en onderste horizontale buis en minimaal over de totale lengte van de deurplaat. De plaat dient vastgelast te zijn aan de kooibuizen dus niet gebout.

16. Gordels achter de bestuurdersstoel dienen over een ronde buis te lopen en direct naar onder gemonteerd te worden. Niet naar achteren vastzetten om losraken van de gordel tijdens achterschade te voorkomen

17. Indien na goedkeuring extra verstevigingen worden aangebracht volg direct diskwalificatie voor de dag.

18. De voorbumper moet verwijderd zijn en ter vervanging van de voorbumper mag er een duims ( 34 mm ∅ ) pijp bevestigd worden. Niet dikker of dunner en voorzien van twee gaten.

19. Geen plaat over elkaar heen lassen of vouwen.

20. Doorgeslepen dakstijlen moeten alle rondom gelast zijn. Achterkleppen moeten te openen zijn.

21. Aan de voor en achterkant van de auto moet een kettinkje bevestigd zijn om te slepen.

22. Je nummer op de motorkap en op het dak driezijdig leesbaar. Geen plastic vaatjes op dak maar een duidelijk ( 40 cm x 40 cm ) bord.

23. Originele tank mag geen benzine meer bevatten en dient verwijderd of onklaar gemaakt te zijn, reservewiel verwijderen, trekhaak dient geheel te zijn gedemonteerd.

24. Het sperren is alleen toegestaan bij achterwiel aangedreven auto’s.

25. Motorkap mag niet verstevigd zijn en met max. 2 bouten van max. M12 vastgemaakt worden (uitsluitend ter vergrendeling en niet ter versteviging)

26. Uitslag achteras mag begrenst worden met een kettinkje.

27. Schokbrekers / veerpoten standaard, vervangende schokbrekers, koni, bilstein toegestaan echter geen schoefveerpoten en schokbekers met externe potjes van welk merk dan ook.

28. Verplaatsing van gelijkwaardige ontstekingspoot op de motor toegestaan.

29. Aanpassing van bediening versnellingsbak toegestaan mits originele bij het chassis behorende

versnellingsbak wordt toegepast.

30. Verplaatsing van accu en / of radiateur binnen de carrosserie toegestaan mits veilig afgeschermd voor coureur.

31. Breukvrije waterslangen (canvas) toepassen indien radiateur verplaatst wordt binnen de carrosserie.

 

Schrijf een commentaar: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.
Bekijk alle commentaren

Nieuwe commentaren

30.07 | 15:24

Is de stand al bijgewerkt na de Beemster-cross?

...
29.05 | 20:31

Goed verhaal... snelle autos die in Friesland rijden komen uit NH

...
25.05 | 15:39

Autocross in Friesland, daar gebeurt het echte, snelle, harde, ruige werk. Bloedsnelle wagens, keiharde banen, volop publiek! Veel strijd en nooit gejank. F

...
07.04 | 00:22

autocrossen van de ACO.

...
Je vindt deze pagina leuk
Hallo!
Probeer uw eigen website te maken, net als ik! Het is makkelijk en u kunt het gratis proberen
ADVERTENTIE