b
. Al het glas te verwijderen met uitzondering van de binnenspiegel;
c.
Alle brandbare binnenbekleding te verwijderen incl. dashboard en
kachel radiateur, met
uitzondering van de bekleding van de deelnemersstoel;
d.
Het linker gedeelte van de voorruit evenals het linker portier te
voorzien van betonmat
minimale dikte ijzer: 4 mm; voor bij het voorruitgedeelte mag men maar 15
cm afdekken met stalen
platen voor reclame;
e.
Te zijn voorzien van een deugdelijke- en goedwerkende vierpunts
gordel bevestigd door middel
van bouten op goede stevige bevestigingspunten; breedte gordel minimaal
3’’. Gordel dient bevestigd te worden aan de rolbeugel met daarvoor geschikte
ogen of beugels met minimaal m10 bouten kwaliteit 8.8 of hoger.
f.
Te zijn voorzien van een deugdelijke rem- en stuurinrichting;
g.
Indien de accu zich niet onder de motorkap bevindt, moet deze extra
met een stuk plastic en een
beugel goed worden vastgezet. Dit wordt bepaald door de keuringscommissie,
de plastic kap is om
het lekken van accuzuur tegen te gaan;
h.
Als brandstof te gebruiken: benzine (dus geen diesel). Maximaal 15
liter in de tank tijdens de
wedstrijd. De tank ont-/beluchting dient zo gemonteerd te zijn, dat als de
auto over de kop slaat
geen vloeistoffen uit de tank kunnen lopen. Door een spiraal te vormen van
de slang of een keerklep
tussen de slang. alvorens de tank door de bodem van het carrosserie te
laten ontluchten!
i.
Te zijn uitgerust met een vaste steun achter het hoofd van de
deelnemer, tevens is het verplicht de stoel goed te ondersteunen achter de
leuning
Behalve bij een Carbon of Polyester stoel, hierbij dient u 10cm ruimte te
houden tussen de steun en de stoel. Omdat deze materialen zelf flexibel zijn en
breken als ze worden tegengehouden door de
steun.;
j.
Een extra versteviging in de linker portier aan te brengen op
dijbeenhoogte van de deelnemer; ook
mag men een pijp of koker aanbrengen van links naar rechts van de kooi
onder de benen van de
bestuurder evt. bevestigd aan de tunnel;
k
. Te zijn voorzien van een zeer deugdelijk aangebrachte ijzeren rolbeugel
minimaal rond 40 mm
l.
Met in alle hoeken boven het hoofd en onder de voorruit
versteviginghoeken. Deze rolbeugel moet
binnen de carrosserie blijven (zie tekening in het reglement); Omwille van
de veiligheid mag de
rolbeugel zodanig worden aangepast dat de dijbeensteun (ook twee toegestaan
aan de rechterzijde)
aan de beide zijden mag worden uitgebouwd. De rolbeugel mag niet door de
deurstijl of aan de
deurstijl worden vastgemaakt.(standaardklasse);
m
. Het startnummer: Elke deelnemer moet op het dak een
nummerbord van minimaal 40cm bij
40cm hebben! Ook op het rechterportier en op de motorkap, met een duidelijke
kleur en zo groot
mogelijke cijfers zichtbaar aan te brengen;
n.
Ontsnappingsluik op passagiersplaats is toegestaan (niet verplicht);
o
. Tijdens de wedstrijd alle losse onderdelen (gereedschap, banden, grond
etc.) uit de auto te
verwijderen;
p
. Het is niet toegestaan om ijzeren - of stalen reclame borden boven op het
voertuig te plaatsen
ook geen hoeklijnen in het achterraam;
q.
Bij de keuring van de rolbeugel zal de veiligheid voorop staan doch
de beugel mag geen
versteviging zijn van de voor - of achterzijde van de auto;
r. Een sportstoel bestaande uit één deel is verplicht
in iedere klasse
. Dus geen enkele verstelling toegestaan.
s.
Inschrijving 1 auto per klasse per coureur. Dit betekent dat je met 1
auto in één klasse mag
deelnemen en niet met dezelfde auto in een andere klasse op dezelfde
wedstrijddag.
t:
Aanpassing per 2009 aan de rolkooi (dit is geen verplichting, maar
mag worden toegepast)
3e stang is toegestaan voor de “veiligheid”-tussen de middelste en voorste
staander (niet verder)
deze mag niet aan de dorpel worden bevestigd, en geen verdere verbindingen
met de met de
kooiconstructie hebben, moet bestaan uit één deel en mag dus niet gebogen
zijn.
u.
Het is tevens toegestaan om de gordel op een deugdelijke manier aan de
rolkooi te bevestigen.
v.
De benzine tank
mag aan de rolkooi of aan de carrosserie op een deugdelijke manier worden
bevestigd (niet aan beiden).
w.
reglement
superstandaard klasse is gelijk aan het geldende reglement van ACON.
x
. reglement Vrijestandaard/verstevigde
klasse is gelijk aan het geldende reglement van de NAC.
y
: in iedere klasse zijn banden toegestaan
met een profiel maximaal 1x1x1 cm. Uitgezonderd “eurocross” banden in de
superstandaard en verstevigde klasse.
Artikel 13:
a.
Indien de deelnemer tijdens de wedstrijd met zijn voertuig over de
kop gaat, dient hij zich na de
betreffende manche verplicht te melden bij de keuringscommissie voor een herkeuring
van de
rolbeugel.
b.
Tijdens de manche te allen tijde helm, nekband en gordels om tot in
de pits. Hier wordt streng op
gecontroleerd (bij constatering van het niet nakomen van deze regel volgt
direct diskwalificatie voor
de wedstrijddag)
HOOFDSTUK
3: BEPALINGEN BETREFFENDE
DE KEURING.
Artikel 18:
Indien er vermoeden bestaat dat de motorinhoud de toegestane cilinderinhoud
te boven gaat of dan
wel er vermoeden bestaat dat op andere wijze met het voertuig het reglement
is overtreden, dan
heeft de organisatie het recht om de crossauto voor, tijdens of na afloop
van de wedstrijd te
controleren (mobiele vermogensbank) of te verzegelen en direct dan wel op
de dag na de cross bij
een garagebedrijf af te (laten) leveren, teneinde de crossauto aan een
nadere keuring te
onderwerpen (rollerbank, uitliteren enz.) Bij een eventuele (her)keuring is
alleen de coureur
aanwezig. Toeschouwers worden niet toegelaten. Bij
controle op de vermogenstestbank mag het
vermogen en het koppel van de crossauto aan de wielen maximaal 85 % van het
opgegeven
vermogen of koppel aan de krukas bedragen. TEVENS ZAL ER OOK AFKEURING
PLAATSVINDEN ALS BIJ
DE HERKEURING BLIJKT DAT HET MOTORVERMOGEN MET EEN MAXIMUM VAN 25% ONDER
HET
MAX. VERMOGEN LIGT.
De keuringscommissie ontleent zich het recht om de afstelling van de motor
te wijzigen. Indien het
maximaal toelaatbare vermogen aan de wielen wordt overschreden. Volgt
onherroepelijke
diskwalificatie voor 2 wedstrijden en de wedstrijddag,
eventueel doortellend in het nieuwe seizoen.
De diskwalificatie geldt: voor de coureur en in alle klassen. De
uitslag van de keuring is bindend en
wordt nooit herroepen. Dit geldt voor alle klassen en tevens worden alle
behaalde punten in het
kampioenschap nietig verklaard.
De auto MOET leeg en zonder motorkap afgeleverd
worden bij de herkeuring
!
Artikel 19:
Als de keuringscommissie bij controle op een vermogensbank bij de standaard
klasse geen standaard
motorlijn curve kan zien op het beeldscherm, of een begrenzer hoort volgt direct
diskwalificatie voor
3 wedstrijden en worden alle behaalde punten in het kampioenschap nietig
verklaard.
Artikel 20:
Bij herkeuring op de rollenbank wordt er met standaard wegbanden gerold,
dit zijn gewone
standaard zomer banden verkrijgbaar bij ieder garage bedrijf, andere banden
zijn dan niet
toegestaan.
Artikel 21:
Indien er een vermoeden bestaat dat de standaard motor niet “standaard” is
heeft de
keuringscommissie het recht om motoren uit elkaar te halen om deze nader te
bekijken, bij
weigering volgt direct diskwalificatie voor 3 wedstrijden. Kosten zijn
geheel voor de
deelnemende coureur, blijkt de motor standaard te wezen krijgt de deelnemer
de koppakking en
kopbouten vergoed en verder niets.
Artikel 22:
Na de finish van de standaardfinale mogen de crossauto's de baan niet
verlaten alvorens de
aanwijzing tot herkeuring heeft plaatsgevonden. De winnaar en enkele andere
finalisten kunnen
worden aangewezen voor een controle op de vermogensbank. Bij weigering van
extra keuring of
onklaar maken van het voertuig volgt direct DISKWALIFICATIE voor 3
wedstrijden.
Artikel 23:
Bij constatering van overtreding van de reglementen voor de aanvang van de
autocross zal
diskwalificatie voor de wedstrijddag plaatsvinden.
Artikel 24:
Indien tijdens of bij herkeuring blijkt dat de reglementen zijn overtreden
dan volgt alsnog
diskwalificatie voor de wedstrijddag + 2 wedstrijden en worden alle
behaalde punten in het
kampioenschap nietig verklaard.
Het premie - en/of prijzengeld zal niet
worden uitgekeerd c.q.
worden teruggevorderd.
Schade ontstaan aan het voertuig tijdens de herkeuring kan niet worden
verhaald op de
keuringscommissie en/of organisatie.
Artikel 25:
De keuring evenals technisch wijzigingen waarin dit reglement niet
voorziet, wordt beslist door de
keuringscommissie, deze zijn bindend en worden niet herroepen;
Artikel 26:
Op verzoek van de wedstrijdleiding, is de coureur te allen tijde verplicht
zijn voertuig aan een nadere
controle of keuring te laten onderwerpen, als daar naar de mening van de
organisatie aanleiding toe
zou zijn. Bij weigering volgt onmiddellijke diskwalificatie.
Wanneer bij deze controle blijkt of dat enig vermoeden is dat met het
voertuig niet conform de
regels werd gereden, dan wordt de deelnemer alsnog gediskwalificeerd.
Artikel 26.B:
Moedwillig inrijden op
mede coureurs, in teamverband rijden en ander onsportief rijgedrag zal worden
bestraft met directe diskwalificatie. De duur van de straf is te bepalen door
de organisatie.
Voor informatie is de keuringscommissie bereikbaar. Het telefoonnummer
waaronder de
keuringscommissie bereikbaar is kunt u opvragen bij één van de NHK
organisaties.
HOOFDSTUK 4: BEPALINGEN BETREFFENDE HET CIRCUIT
.
Artikel 27:
Het rijden in de pits, het naar de start of vanaf de finish naar de pits,
dient te allen tijde stapvoets te gebeuren. Wordt er te hard gereden en
dit word gezien door de Organisatie of Keuringscommissie, volgt direct
diskwalificatie voor de wedstrijddag. Deze beslissing is bindend en wordt
niet herroepen. Dit geldt voor alle cross - klassen.
Artikel 28:
De opstelling van de deelnemers aan de start geschiedt namens de jury
wedstrijdleiding door de pitsleiding. Alle deelnemers zijn verplicht de
aanwijzingen van de pitsleiding op de startplaats
nauwkeurig te volgen.
Artikel 29:
Na één valse start wordt betreffende coureur bij herstart achteraan
opgesteld, bij een tweede valse start volgt onmiddellijk diskwalificatie.
Artikel 30:
Een manche is beëindigd als een deelnemer wordt afgevlagd door de zwart-wit
geblokte vlag. Na deze vlag dient er nog 1 ronde stapvoets te
worden doorgereden.
Artikel 31:
Het is de deelnemers niet toegestaan tegen de aangegeven rijrichting in te
rijden en passeren onmogelijk te maken door koppelvorming of zigzag te gaan
rijden. De wedstrijdleiding kan in een dergelijk geval de betreffende
deelnemer(s) te allen tijde van verdere deelname aan de wedstrijd uitsluiten.
Dit alles behoudens verschoonbare gevallen ter beoordeling van de organisatie.
Artikel 32:
Het is de deelnemer en/of monteur verboden tijdens de wedstrijd of tijdens
rode vlag situaties op het circuit storingen aan het voertuig te
verhelpen.
Artikel 33:
Wanneer een voertuig door de afzetting heen buiten het circuit komt mag
c.q. moet de deelnemer, mits op veilige wijze, weer in het circuit komen
rijden zonder de te volgen baan af te snijden.
Artikel 34:
Als een deelnemer met zijn voertuig met 4 wielen in de binnenbaan terecht
komt dan moet hij de race direct beëindigen en wordt men vanaf die plaats
in de rangschikking opgenomen. Het is verboden om de baan weer op te gaan.
Artikel 35:
Het is de deelnemer met zijn voertuig verboden de wedstrijd te vervolgen
zonder linker voor -portier en/of motorkap.
Artikel 36:
Pits
a- De toegewezen plaats dient men tijdens de gehele wedstrijd te behouden.
b- Van een defect voertuig dient de deelnemer ervoor te zorgen dat het
voertuig op de toegewezen plaats komt te staan.
Artikel 37:
Vlagsignalen
a- zwart-wit vlag : zowel start als finish vlag;
b- gele vlag : snelheid verminderen; gevaarlijke situatie;
c- rode vlag : levensgevaarlijke situatie, direct stoppen, niet passeren;
d- zwarte vlag : betreffende deelnemer stoppen en baan verlaten;
e- gele en rode vlag: door eerste baancommissaris, stoppen valse start.
Artikel 38:
Moedwillig doorrijden nadat de rode vlag gevallen is houdt
in: DISKWALIFICATIE VOOR DE WEDSTRIJD DAG.
HOOFDSTUK 5: AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING
Artikel 39:
De deelnemer van wie het deelnemende voertuig of onderdeel van het
deelnemende voertuig, al dan niet naar aanleiding van een
protest, een technisch onderzoek, een keuring dan wel herkeuring
moet ondergaan, kan geen enkele soort kosten en/of
schadevergoeding vorderen van de organisatie, de promotor, de
bestuursleden, de keurder (keuringscommissie)medewerkers en vrijwilligers
van de organisatie en evenmin van de partij die een protest heeft
ingediend.
Artikel 40:
Noch de organisatie, de promotor, de bestuursleden, de keurder, dan wel
keuringscommissie, medewerkers en vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor
enige schade of gevolgen in verband met een
keuring ontstaan.
Artikel 41:
De organisatie, het bestuur, medewerkers, de promotor en de terreineigenaar
zijn ten opzichte van de inschrijvers en deelnemers, hun erven of
rechtverkrijgenden en/of andere personen niet
aansprakelijk voor welke schade dan ook, direct of indirect op welke wijze
dan ook geleden en eventueel ontstaan uit of bij deelneming aan
evenementen van de organisatie, voorafgaand, tijdens,
na en/of gedurende wedstrijd of training. Deelname aan de autocross
geschiedt dan ook geheel voor eigen risico.
Artikel 42:
Vrijwaring:
Alvorens de deelnemers aan een wedstrijd kunnen deelnemen, moeten zij de
zogenaamde aansprakelijkheidsclausule tekenen. Deze clausule is opgenomen op het
inschrijfformulier. De tekst hiervan luidt als volgt: ‘De deelnemer dan
wel inschrijver is zich bewust van het feit dat deelneming aan
races/evenementen van de organisatie zowel voor hem/haar als voor derden,
alsmede voor zijn/haar goederen, en/of goederen van derden, risico’s voor
schade –daaronder begrepen letselschade, zaakschade en gevolgschade-
inhoudt. De deelnemer neemt deze risico’s uitdrukkelijk voor zijn/haar
rekening. De organisatie, haar bestuursleden, medewerkers,
terreinbeheerders, promotors en vrijwilligers aanvaarden geen enkele
aansprakelijkheid voor enige schade die de deelnemer dan wel inschrijver in
verband met deelneming aan races lijdt, tenzij die schade te wijten is aan
opzet of grove schuld aan de zijde van de organisatie. De deelnemer/inschrijver
verklaart door ondertekening van het inschrijfformulier in het bezit te
zijn gesteld van het
reglement.’ De deelnemer/inschrijver die de clausule niet voor akkoord
tekent wordt niet tot de wedstrijd toegelaten.
Artikel 43:
Verzekeringsparagraaf:
Door de organisatie is een evenementenverzekering afgesloten met een
aansprakelijkheids- en een ongevallendekking.
Artikel 44:
Non contribution clause:
Alle schade die onder enige andere verzekering is gedekt of zou zijn gedekt
indien voornoemde verzekering niet zou hebben bestaan is uitdrukkelijk van
deze verzekering uitgesloten.
Artikel 45:
Op alle inschrijvingen dan wel deelnames is Nederlands Recht van
toepassing.
HOOFDSTUK 6: ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 46:
Het is verboden met het voertuig op eigen kracht op de openbare weg te
rijden.
Artikel 47:
Het bestuur behoudt zich het recht voor de politie in te schakelen als een
voertuig rijdend op de openbare weg wordt gesignaleerd, evenals deze
deelnemer en voertuig volledig van deelname uit te
sluiten.
Artikel 48:
Als een coureur om welke reden dan ook wordt gediskwalificeerd vervalt zijn
inschrijfgeld en de door de organisatie beschikbare gestelde prijzen en
/of premies aan de organisatie. Tevens zullen de
eventueel verworven wedstrijdpunten vervallen. Men kan naar gelang de
zwaarte van de overtreding voor een rit, of voor een of meer wedstrijden
worden uitgesloten, het één en ander ter beoordeling van de organisatie.
Artikel 49:
Wanneer een deelnemer/inschrijver weigert mee te werken aan een keuring dan
wel technische (na) controle wordt de deelnemer
gediskwalificeerd
.
Artikel 50:
Het rijden in teamverband kan niet worden getolereerd. De wedstrijdleiding
zal erop toezien dat iedere coureur op sportieve wijze zal deelnemen aan
de wedstrijden. Het zogenaamd afhouden van voertuigen om een ander dan
hijzelf te bevoordelen zal worden gestraft met de zwarte vlag.
Artikel 51:
Het is de deelnemer verplicht om afval en/of auto-onderdelen in de daarvoor
bestemde container(s) te deponeren.
Artikel 52:
Het bestuur behoudt zich het recht voor, om wat voor reden dan ook het
evenement naar een later tijdstip te verplaatsen.
Artikel 53:
De keuring als mede technische wijzigingen waarin dit reglement niet
voorziet, wordt beslist door de keuringscommissie, deze zijn bindend en worden
niet herroepen.
Artikel 54
:
Alle deelnemers aan de autocross moeten bij aanmelding een
inschrijfformulier met opgestelde bepalingen invullen en ondertekenen (bij
online-inschrijving geschiedt de ondertekening door het invullen van het
hiervoor bepaalde vak). Met de ondertekening van het inschrijfformulier, dan
wel
aanmelding via online-inschrijving verklaart inschrijver/deelnemer zich
akkoord met het onderhavige reglement.
Artikel 55:
De organisatie is op de dag van de wedstrijd verzekerd tegen risico van
Wettelijke Aansprakelijkheid, doch uitgesloten ten opzichte van andere
deelnemers. Alle deelnemers rijden mee op eigen risico.
Artikel 56:
Het onnodig rijden op het circuit na afloop van de wedstrijddag kan alsnog
tot diskwalificatie leiden.
Artikel 57:
In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de
wedstrijdleiding, waarbij hun uitspraken bindend zijn.
Artikel 58:
Tegen beslissingen van de organisatie, wedstrijdleiding, keuring en jury
kan niet worden geprotesteerd voor, tijdens en na de autocross.
Artikel 59:
Tegen bedreigingen geuit tegen de organisatie, jury, medewerkers,
vrijwilligers en/of keuringscommissie zal streng worden opgetreden. Dit
geldt voor de coureur en zijn aanhang.
Artikel 60:
Het gebruik van crossbrommers en motoren op het terrein of parkeerterrein
zijn verboden.
Artikel 61:
Het bestuur van de organisatie hebben te allen tijde de mogelijkheid om op
basis van gegronde redenen crossers, monteurs en/of publiek te verwijderen
en/of te weigeren om te rijden of aanwezig te zijn op de dag van de cross.
Indien overleg vooraf met het bestuur van de organisatie
redelijkerwijs niet mogelijk is, moet zo snel mogelijk achteraf overleg
plaatsvinden en kan de beslissing met terugwerkende kracht door het
bestuur bekrachtigd worden.
Artikel 62:
In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet of eventuele
wijzigingen noodzakelijk zijn beslist en voorziet het bestuur.
Artikel 63:
De reglementen kunnen tussentijds worden aangevuld/gewijzigd. Aanvullingen
en/of wijzigingen kunnen met onmiddellijke ingang van kracht worden
verklaard.
Artikel 64:
Aanvullingen en/of wijzigingen die in geval van overmacht tijdens,
voorafgaand of na een wedstrijd uitgebracht (moeten) worden, dienen door
het bestuur te worden goedgekeurd. Na goedkeuring
door het bestuur treden deze aanvullingen en/of wijzigingen met
onmiddellijke ingang in werking.
Artikel 65:
Indien een deelnemer zich niet houdt aan het bepaalde in het reglement kan
de deelnemer gestraft worden door middel van uitsluiting d.w.z. het vanaf
dat moment niet meer mogen deelnemen aan de lopende wedstrijd met als
eventueel gevolg een schorsing voor meerdere wedstrijden. Dit
ter beoordeling van de organisatie waarbij aard en ernst van de
overtreding in overweging genomen zal
worden.
Artikel 66:
Bij het ernstig schenden en herhaling van een overtreding van het reglement
kan de inschrijving van een deelnemer voor het gehele seizoen worden
geweigerd.
Artikel 67:
Indien deelnemers, medewerkers dan wel vrijwilligers aangeven zich onveilig
te voelen is het aan de organisatie om maatregelen te treffen.
Artikel 68:
Het onderhavige reglement is mede geldend voor de competitie van
aangesloten organisaties, of losgeorganiseerde cross evenementen welke
georganiseerd kunnen worden door aangesloten cross
organisaties.
Artikel 69:
- Het
deelnemen van een Equipe is toegestaan.
- Een equipe
bestaat uit minimaal twee en maximaal drie rijders.
- Een equipe
maakt gebruik van één (steeds dezelfde) auto.
- Een rijder
kan zich slechts bij één equipe laten registreren bij de organisator.
- Iedere
rijder van een equipe rijdt minimaal 1 keer per seizoen.
- Vanaf de
eerst gereden wedstrijd dient er als equipe ingeschreven te worden.
- Rijdt
iedere rijder van een equipe niet de minimale 1 wedstrijd per seizoen dan telt
de stand van de equipe niet mee voor het kampioenschap.
- De equipe
moet tijdens de inschrijving van de eerste wedstrijd van het betreffende
seizoen de equipenaam en de samenstelling van de equipe laten registreren bij
de organisatie van de eerste wedstrijd van het betreffende seizoen, waarna deze
samenstelling bij de inschrijving voor de andere wedstrijden van het Noord
Hollands kampioenschap niet meer kan worden gewijzigd.
- Per
wedstrijd mag slechts één van de geregistreerde rijders van de equipe aan de
wedstrijd deelnemen. Deze geregistreerde rijder geldt dan als inschrijver voor
de equipe. Voorafgaande aan de wedstrijddag dient aangegeven te worden wie de
rijder wordt. Het wisselen gedurende de wedstrijddag van rijder is niet
toegestaan.
-
Beslissingen van officials, zoals de wedstrijdleider, evenals de gevolgen
daarvan, genomen tijdens een wedstrijd zullen per wedstrijd voor de betreffende
equipe worden afgehandeld en komen op naam van zowel de equipe als de rijder te
staan.
- Als
toevoeging op alle mededelingen zoals in dit reglement opgenomen
waar rijder, deelnemer, coureur of inschrijver staat, moet ook “equipe” gelezen
worden.
Artikel 70:
Punten
telling: Alle behaalde punten tijdens de manches (ook herkansingen) tellen mee voor het kampioenschap.
Er
bestaat de mogelijkheid dat er nog via het “ouderwetse” afval systeem gereden
wordt. Dan tellen de voorrondes, kwartfinales, halve- en finale mee voor de
punten.
De
puntentelling is als volgt:
1e 20 5e 11 9e 7 13e 3
2e 17 6e 10 10e 6 14e 2
3e 15 7e 9 11e 5 15e 1
4e 13 8e 8 12e 4
Dit geldt voor iedere manche inclusief de finale. Halve finales kunnen
ook worden gereden. De indeling hiervan is vrij te bepalen door de organisatie.
Het prijzengeld en bekers worden verdeeld aan de hand van de uitslag
van de finale.
Voorbeeld situaties:
3x rijden + halve finale
|
Afvalsysteem
|
Afvalsysteem
|
3x rijden + finale
|
Manche 1 4e
|
13
|
Manche 1 7e
|
9
|
Manche 1 6e
|
10
|
Manche 1 4e
|
13
|
Manche 2 8e
|
8
|
Herkansing 3e
|
-
|
Kwartfinale 6e
|
10
|
Manche 2 5e
|
11
|
Manche 3 2e
|
17
|
Kwartfinale 6e
|
10
|
Halve finale 5e
|
11
|
Manche 3 2e
|
17
|
Halve finale 4e
|
13
|
Halve finale 5e
|
11
|
Finale 10e
|
6
|
Finale 4e
|
13
|
Finale 5e
|
11
|
Finale 10e
|
6
|
|
|
|
|
Totaal punten
|
62
|
Totaal punten
|
36
|
Totaal punten
|
37
|
Totaal punten
|
54
|
Ariktel 71:
In iedere klasse zijn elektronische hulpmiddelen verboden, denk aan:
traction controle, ABS, communicatie, live-telemetrie etc. het eindoordeel van
de keuringscommissie is bindend bij twijfel.
Namens de organisatie wensen wij u een sportief en succesvol
autocrossseizoen 2022 toe.
Citeertitel:
Dit reglement wordt aangehaald als: Reglement Noord–Hollands
Kampioenschap georganiseerd door de
A.C.O. / S.A.C.V. /
S.A.W.