Super-standaard klasse:
(Reglement
ACON)
Ten aanzien van het voertuig is verplicht:
1. Al het glas te verwijderen met uitzondering
van de binnenspiegel.
2. Het linkergedeelte van de voorruit evenals
het linkerportier te voorzien van betonmat, mazen maat 5X5cm, minimale dikte
ijzer: 4 mm; voor bij het voorruitgedeelte mag men aan de bovenzijde 15 cm afdekken
met stalen platen voor reclame.
3. Met een auto deel te nemen die bestaat uit
een compleet standaard carrosserie geen delen uitgeslepen.
Voor zover niet is aangegeven mag aan de
carrosserie niets worden gewijzigd, het moet een standaardcarrosserie zijn met
standaard wielbasis en spoorbreedte. compleet met origineel dak,
bodemplaat,complete deuren, spatborden, schutbord, binnenschermen, kokerbalken
voorfront en achterpaneel.
Dichtmaken voorfront met een plaat van max 1mm
dikte toegestaan.
4. De motor moet in dit carrosserie origineel
zijn toegepast door de fabriek en is voorzien van maximaalzes
cilinders.
Toegestaan zijn alle soorten inlaat systemen
(dubbele carburateurs, multipoint, injectie motoren met gasklephuizen met
programmeerbare injectie systemen), niet toegestaan zijn turbo(s), g - lader(s)
of compressors.
5. Motorscheidingswand (schutbord) standaard.
Uitbouw of openingen t.b.v. waterslangen is toegestaan zolang er geen contact
kan ontstaan (middels dichte plaat) tussen rijder en motoronderdelen, dit geldt
ook voor de uitlaat tot achter de stoel.
6. Versnellingsbak moet uitgevoerd zijn met H
schakelpatroon, geen vierwiel aandrijving, wel toegestaan is een sper
differentieel en aangepaste versnellingen.
7. Alle delen van de wielophanging moeten
standaard zijn, ze mogen worden verstevigd, spoorverbreders zijn toegestaan
maximaal 1 cm dik. Als er een subframe wordt toegepast de originele gebruiken.
8. Gordelsluiting op zij-rek (geen elastiek
etc.) wel met gat om van buitenaf te openen.
9. Schokbrekers vrij, mits op originele plaats
gemonteerd en bevestigd.
10. Trekhaak niet toegestaan.
11. Motorsteunen vrij.
12. Om met één bestuurder in het voertuig aan
de wedstrijd deel te nemen.
13. Velgen zijn standaard maat velgen van staal
of lichtmetaal.
14. Banden uitsluitend M en S profiel, max. 10
mm diep. De breedte loopvlak van de band mag maximaal 195 mm zijn. Geen blokken
of noppenbanden. Reservebanden moeten aan dezelfde eisen voldoen als wedstrijdbanden,
andere banden zijn niet toegestaan in het rennerskwartier.
15. Motorkap (voorzijde) op twee punten
bevestigen.
16. De bumpers voor en achter moeten worden
verwijderd. Tussen de originele bumper steunen (langs balken) mag voor de auto
een 42 mm of 5/4 duims pijp worden geplaatst. Indien een standaard auto geen
metalen bumpersteunen heeft dan mag de 42 mm pijp aan de voorzijde van de auto
tussen twee plaatjes van 10 bij 50 mm met een Max. lengte van 25 cm worden
gelast, als de spatborden los komen te
zitten aan de voorzijde mogen deze door
plaatwerk of verbinding van plaat bevestigd worden aan het carrosserie.
17. Aan het carrosserie zijn alle
verstevigingen toegestaan mits binnen het originele carrosserie, dus niet zichtbaar
van buiten af. Auto moet het originele model behouden.
Doorgeslepen
dakstijlen moeten alle rondom gelast zijn. Aan de voor en achterkant van de
auto moet een kettinkje bevestigd zijn om te slepen.
18. Minimaal gewicht auto 900KG maximaal
1200KG.
19. Duidelijk zichtbare (werkende)
massaschakelaar met de bediening ter hoogte van het midden van het voorraam.
20. Werkend remlicht.
21. Verlaagde portieren zijn niet toegestaan,
originele hoogte van de deurbeplating dient gehandhaafd te blijven.
22. De deur mag vastgelast worden.
23. Betreffende de rolkooi is toegestaan dat er
een schouderstang geplaatst mag worden (dit is niet verplicht) deze dient dan
echter deugdelijk bevestigd te zijn, zo niet mag deze ter plekke worden verwijderd.
Tevens wordt ook toegestaan om de rolkooi door de deur heen te maken. Alle
delen van de wielophanging moeten origineel zijn en mogen worden verstevigd,
(dus geen eigenbouw constructies).
24. Men mag op het rechte eind elkaar alleen
van achter aanvallen en leunen in de bocht.
Moedwillig
inrijden op stilstaande / uitgevallen auto’s zal worden bestraft met
diskwalificatie